Saturday, May 21, 2022

3. päev - Linnaekskursioonid

Kui meile esimesel hommikul kaelakaardid jagati, siis oli seal lisaks numbritele ka värv ja seda läkski
vaja laupäeva hommikul. Hotellist lahkusid kolmel erineval kellaajal  - punane, sinine ja kollane tiim. Igalühel oli erinev giid ja omavahel kokku ei puututud.

Esimene sihtkoht, kus meile ringkäik tehti oli Jagiellonian University Museum Collegium Maius. Giid oli hea jutuga ja itsitas alatasa oma naljade peale. Saime teada, et Kopernikust ei saanud iialgi professorit, sest ta oli selleks liiga tark. Nägime pilti, mille Louis Armstrong kinkis muuseumile Koperniku 500ndaks sünnipäevaks, terve ports oli igasuguseid rituaalseid esemeid jne.

Järgmine giid võttis kogu seltskonna kokku ja jagas kõigile kõrvaklapid, et me tema juttu kogu aeg kuuleksime. See oli väga kasulik, sest tuul oli päris tugev ja me ei pidanud kogu aeg suu ammuli tema kõrval seisma, et natukenegi aru saada. Jalutasime läbi Rynek Glowny, mis on Euroopa suurim keskaegne linnaväljak. Külastasime Waweli kindlust ja kuningalossi. See Visla jõe kaldav paiknev kindlus, mille krüptis on kuningate hauakambrid, on kujunenud Poola sümboliks. Jalutasime Kazimierz´is (Juudi kvartalis), kuulsime millist puhastust seal oli tehtud, mis sai sõja lõppedes, milline seis on juutidega praegu, nägime tänavajupikest, kus filmiti Schindleri nimekirja. Lõunasöök oli Nowy Square´l, kus igaüks sai valida enda jaoks parimat. Meie katsetasime Zapiekanka´t, mis on pikk sai täidise või kattega. Oli ka üks alkoholibaar, mida Karol väitis olevat üks linna parimaid. Noori oli küll igal pool rohkelt.

Lõunaöögi lõppedes saime veidi kuulata veel Paavst Johannes Paulus IIst, kus esines, mida tegi ja
millised traditsioonid ta sisse seadis. Nägime veel vanalinna. Ning siis oli võimalus tagasi jalutada. Enamus Eesti tiimist võttis ette jalutuskäigu botaanikaaeda. Paar kilomeetrit ja kohal me olimegi. Seal oli igasuguseid põnevaid taimi ja määrates ning lugedes ei jõudnudki me tiiru peale. Juba tiksus aeg sinnani, et oli vaja hotelli juurde liduda. Õpetajate tiimidele anti kaks ja pool tundi, et saaksid oma töid arutada, katsetada ja proovida. Ning õhtu anti vabaks - otsiti süüa, juua ja tehti ettevalmistusi järgmise päeva mägimatkaks.