Tuesday, September 26, 2023

25. september - MEENIKUNNO ja TAEVASKOJA

Hommikul kella 9st võtsime bussiga suuna Meenikunno rabasse. Teel võtsime peale seeneteadlase Leho Tedersoo, kes kogu meie päeva jagas varrukast seente ladinakeelseid (ja eestikeelseid) nimesid. Lehol ja Helil olid seenekorvid kaasas ja kogusime söödavad seened kokku. Raba oli imeilus ning matkaraja lõpul käisid julgemad rabalaukas suplemas. Vesi oli pruun, soe ja hästi pehme. Nii mõnigi kes korra vees ära käis, sulpsas uuesti sisse. Ilm oli imeilus ja olemine väga mõnus.

Lõunasöök serveeriti meile Põlva Koolis. Tavaline koolilõuna - riis/kartul, kanakaste, salat, kringel piim, vesi. Kõhu sai täis kõik.Astusime läbi ka loodusainete klassidest ja laborist. Päris mõnusad klassid olid (akvaarium, terraarium, mõned lilled ja laboritehnika koos laborandiga - paljude jaoks unistused). Sellistes õpiks loodusaineid küll.

Järgmine sihtpunkt oli Taevaskoda ja sealsed liivakivipaljandid. Suutsime lõpuks teha grupipildi, kus
enamikel omakujundatud kalasärgid seljas. Matkarajal jalutamine päikeselises sügisilmas mõnusa seltskonnaga oli vapustav kogemus. Kuna portugaallaste lisaeriala on geoloogia pakkusid paljandid neile suurt huvi.  Ülejäänud seltskond nautis kauneid vaateid, veevoolu, sulistavaid parte ja erinevaid seeni.

Suund tagasi Tartu, tunnike vaba aega ja juba ootas ees õhtusöök. Seekord toitlustas meid Tartu Kutsehariduskeskuse (VOCO) restoran. Imemaitsvate rahvusliku mekiga söökidega - sealihapraad, mulgipuder, hautatud kapsas, kurgi-tomati-sibula salat, soolaseenesalat, marineeritud räimed, leivasupp vahukoorega, kamavaht, karaskivali, kohv, tee, maitsevesi. Superhästi tehtud söögid. Maitseelamus oli võrratu. Alkoholi me seal ei tarbinud ja enamus seltskonda siirdus edasi pubisse "Iiri saatkond".