Thursday, April 20, 2023

1. päev TALLINN-WARSZAWA-SKOPJE

Head aega Tallinn, Skopje kutsub! 20. aprilli varahommikul kohtusid EBÜ liikmed – Heli Illipe, Aiki Jõgeva, Urmas Tokko, Ott Maidre, Piia Haab, Kaisa Helena Luht, Cristina Kaska ja Tiivi Rüütel Tallinnas lennujaamas, et lennata Põhja-Makedooniasse, järjekorras eelviimasele Erasmus+ projektikohtumisele.

Kuna kell oli varajane (tõusta tuli juba enne kella nelja hommikul) olid kõik lennujaama jõudes mõnevõrra unised. Esimene lennusõit mööduski enamusel täiendavaid uneminuteid püüdes. Varssavis oli järgmise lennuni aega 4 tundi ning suurema osa sellest ajast istusime restoranis juttu puhudes – maast ja ilmast, aga kõige rohkem ikka tööst. Kuna kell oli varajane, siis kahjuks tomatisuppi ei pakutud ning pidime leppima hommikusöögipakkumistega.

Jätkulend Varssavist Skopjesse kestis veidi alla kahe tunni, mille usinamad (või vähem usinad - kuidas võtta) sisustasid kontrolltööde parandamisega. Teised aga tukkusid, lugesid või muljetasid tööelust Varssavis tulid samale lennule ka projektis osalevad poolakad. Kui esialgu tahtsime lennujaamast võtta hotelli jõudmiseks takso, siis nemad plaanisid hotelli liikuda kohalikku bussiteenust kasutades. Võtsime

neile sappa ning mahutasime ennastki bussile, mis meid lennujaamast bussijaama viis. Sealt edasi oli aga juba paarikümne minuti tee hotelli. Võtsime jälle poolakate kannule ja kohale me nii jõudsimegi.
Peale enda tubadesse sättimist ning lamamisharjutusi voodil, sättisime ennast kõrval asuvasse kaubanduskeskusesse õhtust sööma. Valisime välja kirjade järgi kohalikke roogi pakkuva Soul Kitcheni, mis pigem suhteliselt tavalist grillrestot meenutas. Teenindaja abiga suutsime siiski tuvastada ka kohalikumad toidud ning me ei pidanud pettuma – need olid ülimaitsvad. Siis aga, oh üllatust...tuli välja, et Urmasel on täna sünnipäev! Lõõritasime selle puhul talle sünnipäevalaulu laulda ja siis veel teist kordagi ning Urmas kostitas meid koogiga. Palju õnne, Urmas!

Kehad ümaramaks söödud, astusime läbi kaubanduskeskuse toiduosakonnast, et pudelivett osta (hotelli kraanivesi ei pidavat kahjuks joodav olema) ning nii see päev õhtusse veeres.

Ilm on siin mõnusalt soe ja päikeseline (kuigi lubab läbipäevil sadama hakata). Puud on juba lehte
läinud ning esimene niitmine on ilmselt nii mõneski koduaias juba tehtud.