Friday, February 4, 2022

5. veebruar - väljasõit loodusesse

Hommikune ilm ei olnud just paljutõotav. Ümbruskonda kattis üsna tihe udu, mis
ilmateate järgi pidavat varsti hajuma. Meie esimene sihtpunkt oli kohalik märgala, kus peatuvad paljud läbirändavad veelinnud. Vaateplatvormile kohale jõudes me kahjuks ainult kuulsime neid ja nägime määrajast piltidelt. Aga meil oli hea fantaasia ja suutsime nende tegevusi ette kujutada küll.

Järgmisena liikusime Salinas da Figueira da Foz´i, mis asub Mondego jõe suudmes. Morraceira saar oli kunagine oluline soola tootmiskeskus. Seal talvituvad mitmed linnuliigid. Meie saime seal flamingosid vaadata. Nad nägid harjumatult kahvatud välja, sest mitmed olid noorukesed. Ühest onnikesest müüdi meile ka kohalikku meresoola.

Toitlustamine oli piirkonna parimas mereandide restoranis. Enamik kilkas rõõmust, kui vaagnate viisi toodi lauale merikarpe, kaheksajalgu, praekala ja hiidkrevette. Mõni frititud kana oli ka, nii et söömata ei jäänud keegi. Vett juuakse vähe, enamasti voolab vein ojadena ja kannude kaupa.

Pealelõunane aeg oli pühendatud geoloogiale ja fossiilidele. Kuna söögiajast ei saa ometi midagi vähemaks näpistada, siis jäime kohtumispaika jälle tunnikese hiljaks. Meie geoloogidest giididel silmad särasid ja juttu jagus. Pikalt selgitati kaardi juures millised
avamusalad ja rikked piirkonnas on. Meil lubati liivakaldal ringi kalpsata ja fossiile otsida ning spetsialistid selgitasid mis meile näppu sattusid. Kahjuks tänu sellele tunniajasele hilinemisele ei saanud me kaljurannikule ookeani äärde, sest tõus oli toonud vee liiga kõrgeks. Aga tehti kümneminutiline peatus liivarannal, et maarotid saaks varbad korra ookeanivees märjaks kasta. Mõned aktiivsemad inimesed said ka sussid ja püksid soolase veega märjaks. Nalja sai palju.

Enne pimedat jõudsime veel hotellist läbi hüpata ja õhtusöök algas neile
traditsiooniliselt õhtul kell 20.00 (Meie aja järgi kell 22.00). Seekord sõime hiigelsuurt polaarturska. See oli meile selle seltskonnaga viimane õhtusöök. Tänati üksteist ja löödi klaase kokku. Kõik olid rõõmsad ja seltskond suurepärane. Aitäh Adaole ja Portugalipoolsetele korraldajatele!